Re: Woody-Apache-PHP-Mysql underligheter

On Thu, Jan 13, 2005 at 18:07 CET,
	 Thomas Nyman <thomas@teg.pp.se> wrote:
> Apache läser php filer utan problem, men när jag försöker göra ett
> mysql anrop via ett php script får jag undefined function vilket
> sannolikt innebär att php inte laddar mysql modulen (eller något
> liknande). Jag har dock inte lyckats felsöka detta med framgång. Någon
> som måhända har något tips här?

Har inte så mycket att gå på, men finns raden "extension=mysql.so" med i
/etc/php4/apache/php.ini?

> Sen undrar jag, på unstable så finns /usr/bin/php och /usr/bin/php4 men
> på woody återfinns ingen php i vare sig bin eller sbin? Någon som vet
> varför?

I woody finns inte paketet php4-cli. Det har tillkommit senare.

mvh
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |
|  PGP = 813B 014F C0FA B56C FA70  31DC 1C11 3A20 B02B C881 |