Re: Script som dödar vid hög cpu-usage

> Du skulle kunna testa "monit" den kan stänga ner program som använder för
> mycket av specifiserad resurs.

Annars kan man sätta ulimit. Med ulimit -t sätter du den maximala tiden en
process får köra. (Dock tar detta inte hänsyn till om processen kör t.ex.
5 minuter på 100% eller 10 minuter på 50% belastning eller 50 minuter på
10% belastning, men kanske kan vara intressant att kolla närmare på ändå.

/Stefan