Re: Vilken upgrade skall jag köra

Så här tror jag de flesta gör:

För uppgradering till by version, tex från woody --> sarge: dselect eller
apt-get dist-upgrade

För vanlig uppfräshning av systemet, apt-get upgrade, eller dselect

För instalation av paket med känt namn: apt-get install

För uppdatering av individuella paket: apt-get upgrade paketet-nils-arne

För att reda ut beroendetrassel, eller efter att man instalerat en stor
härva av paket: kör dselect en gång.

För sökning av paket, dselect

Funkar för mig.