Re: Samba slött?

On Sun, 2004-09-19 at 13:35, timebandit wrote:
> tjipp
>
> Jag kör med Samba på min linuxburk och har gjort så att den går att
> komma åt via min windows burk... men när jag för över filer till den så
> går det så långsamt, runt 4-6mb/s bara... Det är en 100mbit förbindelse
> mellan dem och det finns inga andra datorer i nätverket än dessa 2.
> Är Samba bara slött eller vad kan detta bero på?

Vad kör du för windowsversion?
Jag verkar ha ett liknande problem, men har börjat fundera på om det
verkligen beror på samba. Verkar i mitt fall snarare bero på nåt
konfigurationsfel på nätverket. Jag ser på min hub att jag får mycket
kollisioner på ethernetnivå. Kan inte förstå vad det beror på... Vet
inte ens hur jag ska felsöka det.
Jag kör w2k på windowsmaskinen. Jag har haft wXP-maskiner inkopplade,
och de verkade inte ha några som helst problem med prestandan, vare sig
datan gick mot linuxburken eller mot den andra w2k-maskinen.

Vet inte om det här är relevant alls, men det är en observation...
//Ivar