Min "/dev" katalog har blivit korrupt.

Hej, min "/dev" katalog har blivit korrupt.
(Och denna gången tror jag inte det beror på apt-update.)

Jag har fifflat med KDE installering, samt sedan radering av den.
De enheter som jag vet inte funkar nu, är ljudet samt musen.
("/dev/psaux", "/dev/aumix", mf vart bara ett 100 tal kvar efter radering av KDE) Och kommandot sudo MAKEDEV återställer ej allt, och inte det som jag nämnt.

Antingen är det någon bug i MAKEDEV, eller i någon av alla dem packeten som KDE krävde ( vilka är oerhört många):

amor ark arts artsbuilder atlantik atlantikdesigner dcoprss dosfstools edict eyesapplet fifteenapplet flashkard gocr gv hotplug imlib11 juk kaboodle kaddressbook kaddressbook-plugins kalarm kalzium kamera kandy kanjidic kappfinder karm kasteroids kate kate-plugins katomic kaudiocreator kbackgammon kbattleship kblackbox kbounce kcalc kcharselect kcmlinuz kcoloredit kcontrol kcron kdat kde kde-amusements kde-core kde-i18n-sv kdeaddons kdeaddons-kfile-plugins kdeadmin kdeadmin-kfile-plugins kdeartwork kdeartwork-misc kdeartwork-style kdeartwork-theme-icon kdeartwork-theme-window kdebase kdebase-bin kdebase-data kdebase-kio-plugins kdeedu kdeedu-data kdegames kdegames-card-data kdegraphics kdegraphics-kfile-plugins kdelibs kdelirc kdemultimedia kdemultimedia-kfile-plugins kdemultimedia-kio-plugins kdenetwork kdepasswd kdepim kdepim-kfile-plugins kdepim-kio-plugins kdeprint kdesktop kdessh kdetoys kdeutils kdewallpapers kdf kdict kdm kdvi kedit keduca kenolaba kfax kfind kfloppy kfouleggs kgamma kgeo kget kghostview kgoldrunner kgpg kgpgcertmanager khangman khelpcenter khexedit kicker kicker-applets kiconedit kiten kjots kjumpingcube klaptopdaemon klettres klickety klines klipper kmahjongg kmail kmailcvt kmenuedit kmessedwords kmid kmilo kmines kmix kmoon kmplot kmrml knewsticker knewsticker-scripts knode knotes kodo kolf konq-plugins konqueror konqueror-nsplugins konquest konsole konsolekalendar kontact kontact-plugins kooka kopete korganizer korn kpackage kpager kpaint kpat kpdf kpercentage kpersonalizer kpf kpilot kpoker kpovmodeler kppp krdc krec kregexpeditor kreversi krfb kruler ksame kscd kscreensaver kshisen ksig ksim ksirc ksirtet ksmiletris ksmserver ksnake ksnapshot ksokoban kspaceduel ksplash kstars ksvg ksync ksysguard ksysguardd ksysv ktalkd kteatime ktimer ktip ktnef ktouch ktron ktuberling ktux kuickshow kuser kverbos kview kviewshell kvoctrain kwalletmanager kweather kwifimanager kwin kwin4 kworldclock lesstif1 libarts1-audiofile libarts1-mpeglib libarts1-xine libdb4.0++c102 libfinance-quote-perl libfribidi0 libgadu3 libgle3 libgphoto2-2 libgphoto2-port0 libgstreamer0.6-0 libhtml-tableextract-perl libid3-3.8.3 libieee1284-3 libio-stringy-perl libiw27 libkcal2 libkcddb1 libkdeedu1 libkdegames1 libkdegst0.6 libkdenetwork2 libkdepim1 libkdgantt0 libkgantt0 libkonq4 libkpimexchange1 libkscan1 libksieve0 libmal1 libmime-perl libmimelib1 libmusicbrainz2 libnews-nntpclient-perl libpisock8 librss1 libsane libsensors3 libslp1 libsnmp-base libsnmp5 libtag1 lilo-config lisa lskat mpeglib noatun noatun-plugins poster ppp sane-utils secpolicy talk trm ttf-kochi-gothic vimpart xfonts-konsole xscreensaver-gl ytalk
(Computing has gone backwards, fattar inte varför det krävs så många.)

Eller så är det bug i både MAKEDEV och någon eller några av ovanstående.

(Sedan gjorde jag en annan tabbe idag, som kanske är en annan historia, jag raderare självmant allt i "/dev", och körde MAKEDEV direkt efter. Vilket gjorde att det inte gick boota upp systemet igen. Vartvungen att använda en knoppix skiva, kopierade över allt underligt måjs i dess dev-katalog". Det var enheten "console" som saknades då vill jag minnas, MEN det mesta fanns annars? )

Finns det någon här som fattar något om devices, som har någon idee???

--
Mvh, Per Blomqvist
Web: http://phoohb.shellkonto.se