Re: media spelare

> Jag undrar vilken media spelare som är bäst att använda.
> Jag har hittills använt mplayer, har också sett att det finns fler att
> välja på bla Xine.
>
> Men vilken av dessa spelare som finns för linux är bäst att använda?
> (eller en kombination av dessa spelare för olika ändamål)
> Tacksam för tips.

Jag brukar använda MPlayer om jag ska titta på film på TV:n, framför allt på
grund av dess trevliga OSD och tangentbordsstyrning. För att bara kika på
någon filmsnutt på datorskärmen brukar det bli Totem med Xine-backendet.
VLC har blivit ganska populärt i Windows-världen på sistone, och det finns
till och med i KDE-variant för Linux.

De flesta mediaspelare använder antingen sig av MPlayer, Xine eller GStreamer
så du har inte sådär jättemycket att fundera på egentligen. :)

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>