Re: Studsa med procmail

       Hej,

> Så man måste köra sin egen domän. Det var ju en hake, får väl börja
> slänga mailen då. Och det var reject jag tänkte på från början. Då
> riskerar man inte att o-spam kommer bort utan att avsändaren vet.
> Det hände mig ibland för något år sedan att spamassassin taggade
> riktiga brev som spam.

Jo, det riskerar du iallafall, enligt min uppfattning är det rätt
mycket post där eventuella studsar/svar kastas direkt (exempelvis
orderbekräftelser, brev med licensnycklar eller
bekräftelsebrev/kontoinformation för webbtjänster) som riskerar att
märkas som skräp (beroende på hur lika de är vad du matar din
spamassassin med).

Jag går igenom och tömmer min skräppostlåda några gånger i veckan, det
går ändå väldigt mycket snabbare (och är mindre irriterande) än att
sortera bort skräpposten från sådan post jag vill ha.

    /Pontus
--

Pontus Freyhult, see <URL:http://soua.net/> for more information.