Re: Lilo och dualboot

Quoting Per Eric Rosén <per@rosnix.nu>:
> Om du installerar Debian testing (den inte ännu släppta versionen) tror
> jag att den gör lilo.conf automatiskt, som låter dig välja mellan XP och
> Debian.

Sarge har faktist grub som default, inte lilo. Grub kände av XP på min grannes
maskin, och lade till detta automatiskt. För övrigt kan jag rekommendera en
net-install av Sarge.

Hälsningar,
--
  .''`. Torbjörn Svensson, azoff (at) se (dot) linux (dot) org
 : :' : 7EB9 2DC5 61AE DAB5 7099  BAC6 798E E39A DBDB 0CFD