Re: ProFTPD + mod_otp (+ libpam-opie), hur gör jag ett snygg paket?

Ola Lundqvist:

> Jag skulle tippa på att detta är dpatch. Det ser du i build-depends-raden
> i debian/control. Det är det system som jag nämnde men som jag inte
> ville gå in på mer. Jag har aldrig använt det själv.

Nej, dpatch patchar paketet som det är och packar inte upp några
ytterligare tar-filer. Jag skulle snarare tippa på någon version av
dbs. Pröva "debian/rules unpack" eller "debian/rules setup" för att
packa upp källkoden. Gör sedan en kopia på det uppackade trädet, gör
ändringar, och skapa en patch med hjälp av diff som du lägger i
patches-katalogen.

--
Pelle