folder-hook och exec i Mutt

Hejsan...

Har stött på ett litet problem i Mutt. Jag vill att alla meddelanden
äldre än exempelvis 2 dagar skall markeras för radering när jag går in
i en viss folder. Det är ju lätt att markera meddelanden manuellt
genom att köra "delete-pattern" och sedan ange "~d >2d". Problemet
uppstår när jag försöker köra delete-pattern med exec och skicka med
~d >2d som argument.

folder-hook foobar 'exec delete-pattern ~d >2d'

...fungerar ej..har även testat diverse andra konstellationer med
citattecken runt argumenten och så vidare. Har även försökt med push
men inte haft någon lycka där heller. Hittar ingen info i Mutt:s
manual på mutt.org. Någon som har någon lösning?

--
.oO laban@krakpot.net - 311885@ICQ Oo.