SV: Server DELL PowerEdge 1600

Hej Jonas och ni andra

> Funderar på en ny server. Har kikat lite
> på DELL, då deras datorer är väldigt tysta
> vilket är bra då min server ska stå i ett
> möblerat rum/kontor.
>
> Hur funkar DELLs datorer med debian?
> Vad gäller RAID och debian?

Vi kör en DELL PowerEdge 1600 med raid 5 och deras megaraidcontroller
TIPS: http://public.www.planetmirror.com/pub/domsch/

Fungerar helt perfekt för oss och har så gjort i 104 dagar (då strömmen
bröts i 4 timmar och vår UPS inte orkade med längre).
Den har dock varit igång sedan 2003 i juni månad.
Installerades via bootbar ISO som typ fixade allting, hämtade allt övrigt
via nätet - inga problem vad jag kommer ihåg.
Ison jag körde satte igång både raidkontrollen samt nätverkskortet
(broadcom).

Jag vet inte om servern är speciellt tyst, kör 4x7200varvs IDE-diskar i den.
Bara en processor är det också.
Visst låter den mindre än en rack-server men jaja, vi har den ivarjefall i
kontorsmiljö och brusljudet går inte att undvika då.

Lycka till!

Elias Norström

Elias Norström, Systemsdeveloper, Hylsvägen 4, 721 30 Västerås
Direkt: +46-(0)21-470 20 84, Fax  : +46-(0)40-640 85 85
Mobil : +46-(0)70-699 95 65, Epost: elias.norstrom@lunchinfo.com
Web   : http://www.lunchinfo.com
Tjänster inom:
Restaurang / Hotell / Konferens / Skräddarsydda kundservicesystem
Exklusiva fotolösningar / Hemsidor / Webbhotell