Re: Har tappat bort min cd

On Tue, Mar 30, 2004 at 16:27 +0200, Anders Wallenquist wrote:
> För en fåkunnig som jag, så upplevs det som om ACPI,

Kanske behöver en patch, men det finns iaf ACPI-stöd.

> Wireless via PCMCIA,

...fungerar alldeles utmärkt, dock måste man konfigurera
/etc/network/interfaces rätt. Detta görs tyvärr inte av d-i än.

> muspad etc inte fungerar annat än med de (deb-kärnor) som Morphix
> och andra varit inne och petat med.

Jag trodde inte musplattan funkade för dig?

> Det vore naturligvis utmärkt om d-i hanterade min hårdvara out of
> the box.

PCMCIA ska den förhoppningsvis kunna klara, jag jobbar på det. Men den
kommer nog inte ladda rätt moduler för ACPI-grejor. Allt vad gäller X
har d-i inget att göra med direkt.

--
Pelle