Re: Howtos för svenska

On Tue, Mar 30, 2004 at 11:10 +0200, Ivar Alm wrote:
> Finns det nåt som hindrar att man försöker köra på UTF-8 i sarge?

Nejdå. Sätt LC_CTYPE till en_US.UTF-8 eller sv_SE.UTF-8 och se till
att du har den localen genererad. Det ska funka i X då, men inte i
konsolen. Vill man ha UTF-8 i konsolen tror jag att man måste
installera några typsnitt, men jag har inte orkat bry mig om det. Man
behöver då inte heller lägga till den där variabeln i
Sambakonfigurationen eftersom Samba använder UTF-8 som default.

--
Pelle