Nya hotplug (was: Re: ljudproblem, blir inte av med snd_via82xx)

On Wed, Mar 24, 2004 at 07:26 +0100, Christoffer Sawicki wrote:
> Hotplug har nyligen fått den funktionaliteten. Den kan alltså ladda moduler
> för bland annat PCI-kort vid uppstart.

För mig laddar den framebuffer-modulen för mitt kort vilket är ganska
irriterande eftersom den sabbar konsolen om jag kör X samtidigt och
2.4-kärnan. Jag har förstås stoppat in modulen i blacklist nu men i
alla fall. Är det någon annan som har det här problemet? hotplug
installeras ju som default av d-i nu och det känns inte så trevligt om
nya användare/installationer kommer att få konsolen sabbad bara för
att de råkar ha "fel" grafikkort.

En annan sak jag irriterar mig på är att det tar så lång tid för
hotplug att ladda modulerna vid boot. Någon annan som upplevt detta
eller är det bara jag som kör på så omodern dator?

--
Pelle