Re: TV-Out problem i810/chrontel7007

joakim <list@becker.st> wrote:

> jag har ett problem med min F@milynet II burk, jag får VGA att fungerar
> klockrent men när jag försöker köra Mplayer -vo xv går det inte alls och
> när jag kör via freevo får jag bara ljud och en blå skärm. jag vet inte
> vad det är som kan vara fel. är det någon som har erfarenhet av TV-out
> på den här typen av billig enklare maskin?

Du behöver X's XVideo utvidgning tror jag:

 $ xdpyinfo | grep -C4 XVideo
     XFree86-VidModeExtension
     XInputExtension
     XKEYBOARD
     XTEST
     XVideo
 default screen number:    0
 number of screens:    1

 screen #0:
 $

Kan följande länkar hjälpa dig?

http://pokie.dyndns.org/familynet.php?sub=link
http://www.maersk-moller.net/projects/familynet/

Hälsningar,
/Karl

Karl Hammar                    Aspö Data               karl@aspodata.se
Lilla Aspö 2340               0173 140 57                       Nätverk
S-742 94 Östhammar            018 360 900            Datorer/Utrustning
Sverige                      070 511 97 84        Linux/Unix konsulting