Mozilla Firefox avslutas vid rendering

Hejsan!

Jag kör Debian Unstable och har precis apt-gettat Mozilla Firefox. Tidigare
har jag kört nattliga byggen av Firebird, då jag även vid tidigare försök
haft samma problem med Debianpaketen för Firebird, men nu är jag trött på
manuella uppdateringar, så jag vill få det här att funka.

Firefox startar som den skall, men avslutas plötsligt varje gång en sida skall
renderas. Nerladdning tycks funka, och det är just när renderingen skall
börja som problemet yttrar sig. Den klarar dock att rendera about: (som inte
har några bilder, om det nu har något med saken att göra).

Jag vill minnas att jag någon gång slängde in Suns Java-RTE för Firebird, men
det borde väl inte påverka Debianbygget av Firefox?

Tyvärr lyckas jag inte heller få några felmeddelanden från Firefox när jag kör
den från konsollfönster. Jag har försökt att kommentera bort allt
omdirigerandet av utdata till /dev/null i /usr/bin/mozilla-firefox, men det
hjälpte föga.

Försöker jag köra /usr/lib/mozilla-firefox/firefox-bin får jag upp ett annat
felmeddelande (/usr/lib/mozilla-firefox/firefox-bin: error while loading
shared libraries: libmozjs.so: cannot open shared object file: No such file
or directory) redan innan gränssnittet laddas, men det är väl att vänta när
man inte använder startskriptet för att ordna all miljövariabelvoodoo först.

Jag har sökt en del, men inte lyckats hitta något som passade in på
situationen i fråga, så jag vore tacksam för idéer som kan hjälpa.