ddos, iptables, shaping..

Assisstans mot en ddos skulle jag behöva.

62-66 byte stora syn-paket mot port 80, får apache att leka '...reading...' i
server-status och bli helt förvirrad. Kommer från MASSOR av ip-adresser,
provat blocka ~400 helt utan någon verkan. Korskörde top 800 från olika
tillfällen och fick 4-5 matchande.

Just nu leker jag lite DROP på småpaket men MSIE initierar sina
http-connections med samma size på paketen så det är en tråkig lösning.

Kommer från olika portar, olika ip'n, hittar inget bra samma lika och börja
röjja på. Tips och hjälp så jag får sova nästa natt.

--
PGP: F9FDB750 <---> http://sege.nu/pubkey.asc