Re: VMWare för kernel 2.6.7

Quoting carl.westman@kendrion.com:

> Har installerat kernel-source och packat upp den. Gjort en ln -s
> .../xx/sourcefiler linux. VMwares installationscript letar efter en massa
> i /usr/src/linux/include men jag har upptäckt att en dal av de
> efterfrågade xxx.h-filerna ligger där och en del i
> /usr/include/linux-biblioteket istället. Helt förvirrad. Tips?

Installera en kernel-headersen för din kärna som du kör nu och kör scriptet rakt
av. Den kommer då att titta i /lib/modules/`uname -r`/build i vilken de -rätta-
headersen ligger.

Hälsningar,
--
  .''`. Torbjörn Svensson, azoff (at) se (dot) linux (dot) org
 : :' : 7EB9 2DC5 61AE DAB5 7099  BAC6 798E E39A DBDB 0CFD