Re: [OT] Problem med D-Link DI-704P

Johan Björklund:

> Hej,
>
> i och med att du använder en properitär produkt skulle jag rekommendera
> att du gör följande:

Finns det icke-proprietära bredbandsroutrar?

> 1. Kontrollerar om det finns en nyare firmware till din bredbandsrouter.
> Om det gör det installera denna och se om dina problem försvinner.

Redan gjort, problemet kvarstår.

> 2. Kontakta tillverkarens support.

Ska naturligtvis göra det men det jag närmast hade funderingar på var
loggen till routerns DHCP-trafik. Då detta är en lite "generisk" unixfråga
så dristade jag mig att ställa den till listan. Hårdvarufrågor tar jag
givetvis med leverantören + div andra supportforum.

> Nu kan det ju också så vara att du har en trasig kabel eller liknande
> som ställer till det. Otroligt, men jag har varit med om flertalet
> gånger att kabelbyte kunnat hjälpa.

Låter faktiskt inte helt otroligt förutom att det fungerade med samma
kablar innan jag köpte routern. Dom kan naturligtvis ha skadats i
installationen.

M v h,
Mikael

--