vim fråga

Hej

har ett litet problem med vim

Jag söker efter ~Z som har ansinr 154 och skall ersättas med ö

jag kör allstå följande kommandon..markören står ~Z när jag börjar

ga    vilket ger : 154

:s/CTRL-V 154/ö/gc

vad som händer är dock att & aldrig skrivs in och den sträng som skall ersättas, dvs ~z , blir inte ersatt utan min nya sträng sätts efter det tecknet men utan &.

Jag förstår att det här måste bero på att vim tolkar & som ett kommando att lägga till strängen ouml; men det är inte det jag vill. Man måste alltså escapa & på något sätt och jag kan för mitt liv inte komma på hur man gör. Finns det någon vänlig själ som vet hur jag skall göra?

Thomas