Re: Scrolljulet funkar inte

tis 2003-12-30 klockan 11.36 skrev Johan Björklund:
> Det finns två sätt:
>
> 1. Om du har använt debconf för att confa X finns det där en fråga om
> just mushjulet. För att köra debconf igen:
>
> 	# dpkg-reconfigure xserver-xfree86
>
> Tänk på då att har du gjort några egna förändringar i
> /etc/X11/XF86Config-4 kommer de att försvinna om du kör debconf.
> (Nästan helt sant, det finns metoder för att kunna kombinera debconf och
> egna förändringar.)

En kompis till mig hade det omvända problemet.  Vad han än angav i
debconf så tyckte den alltid att den inte skulle ändra XF86Config-4,
eftersom den var manuellt förändrad.  Till slut läste jag mig till att
man kan köra "md5sum /etc/X11/XF86Config-4 >/var/..../XF86Config-4", så
tror den att filen är oförändrad och går med på att skriva över den med
nya inställningar.

--
                                                              Niklas