Re: Ett par frågor...

On Mon, Dec 15, 2003 at 05:48:22PM +0100, TmBerg wrote:
> Tror inte det beror på Grsec heller. :(

Nu kanske jag är helt ute och snurrar då jag inte följt eran diskussion
på IRC, men det som kan "pajja"[1] program under Grsec är PaX.
Om du får ett meddelande att en process blivit dödad när du kollar vad
dmesg rapporterar så beror det oftast på det.

Programmet för att ändra flaggor på filer under PaX heter chpax[2]

[1] Egentligen är det inte PaX som pajjar programmen, utan att
programmen inte kan hantera de riktlinjer som satts upp. Detta går att
fixa genom att bygga om dom.
Mer info finns på http://www.adamantix.org/development.html

[2] http://pageexec.virtualave.net/chpax-0.5.tar.gz

/Thomas
--
== thomas@northernsecurity.net | thomas@se.linux.org
== Encrypted e-mails preferred | GPG KeyID: 114AA85C