canon bjc-250

Hej!

Är det någon som har fått en Canon BJC-250 (gammal
bläckstråleskrivare) att fungera ordentligt?

Jag kör med gimp-prints-ijs drivern (som rekommenderas lite var
stans), men jag får den bara att skriva på halva sidan (ihoptryckt på
vänster havla) när jag kör postscriptutskrifter. (Och råtext är ganska
värdelöst eftersom den bara stöder us-ascii.)

Jag har provat lite andra drivers (foomaticarna och annat jag hittat),
men de har inte funkat alls (bara gjort en kludd i hörnet och skickat
ut en i övrigt tom sida). Jag har provat både att köra CUPS och andra
grejor.

Jag tror att BJC-250 var en sån som delades ut med något
personaldatorpaket för några år sedan, så den borde vara ganska
vanlig. Ändå har jag inte kunnat googla mig fram till någon som haft
liknade problem.

/Henrik Johansson