Re: Hårddisk hittar inte sina partitioner

Björn Johansson <khelben@telia.com> writes:

> Ja. På Amigan så körde jag igång SFS genom en modul.

Okej, trevligt, då slipper man blanda in UAE.

> Om man kör UAE under Linux + att man kört igång sfs modulen,
> då borde det inte vara några problem. Jag tror inte UAE är såpass
> avancerat att det stöder SFS utan extra hjälp från operativsystemet.
> Men jag kan förstås ha fel.

Jag tänkte att man skulle utnyttja L:SmartFileSystem (eller vad den nu
hette) i UAE/AmigaOS på något smart sätt. Tittar man i UAE's man-sida
ser man att det stödjer "hardfiles". Kanske funkar det att ange en
device som filnamn (om du nu inte skulle ha plats för att cat:a ner
hela hårddisken till en fil) ? Eller så kanske det räcker med att
cat:a ner endast SFS-partitionen och lägga till den som ett filesystem
i UAE (fast då måste du ju kunna läsa partitionstabellen i Linux) ?

--
^C^C