Postfix med virtual_maps problem

Hejsan!

Det är så här att jag har migrerat från sendmail till den ständigt
grönare sidan med postfix. Nu verkar det som att jag fått till så att
allt fungerar från såval SASL, SMTPS m.m.

Har gjort ett litet fult(?) hack för att få virtual_maps att fungera som
jag vill ha det. Har försökt använda postfix' stil när jag designade min
'virtual'-fil, men det fungerar inte direkt som jag vill.

Jag kommer att beteckna min primära ($mydomain) som example.org och en
av mina virtuella domäner som example.com.

/etc/postfix/main.cf :
mydomain = example.org
alias_maps = hash:/etc/aliases
local_recipient_maps = $alias_maps unix:passwd.byname
virtual_maps = hash:/etc/postfix/virtual

/etc/postfix/virtual :
# example.org
example.org		DOMAIN
postmaster@example.org	postmaster
@example.org		orange

# example.com
example.com		DOMAIN
postmaster@example.com	postmaster
joe@example.com		joe

Problemet är alltså att joe@example.com inte fungerar som jag trodde.
Tydligen så gör postfix så att den behandlar det så här:
joe@example.com -> joe@example.org -> 550: No such user

'joe' finns i min /etc/passwd fil. Så därför hittade jag information om
att man skulle kunna skriva så här:
joe@example.com		joe@localhost

Har även kopierat över delar av passwd-filen till chroot fängelset för
att jag ska vara säker på att 'joe' verkligen ska existera.

Detta ger bara detta fel:
Sep 30 20:52:45 fobie postfix/smtp[19376]: E2AEF1180F2: to=<joe@localhost>, relay=localhost.example.org[127.0.0.1], delay=226, status=bounced (mail for localhost loops back to myself)

Samma fel får jag ifall jag lägger in 'joe' i /etc/aliases. Så, det jag
blev tvingad till att göra, p.g.a. min okunskap, var att lägga till så
att 'joe' även finns för min primära domän ($mydomain):
joe@example.org		joe
joe@example.com		joe

När jag lägger in detta fungerar det eftersom att, som jag skrev
tidigare, så slussas det via example.org som standard.

Så min fråga är - hur ska jag undvika att lägga till alla användare i
min primära domän för att få det att fungera i den virtuall domänen?

Om ni är intresserade av mina konfigurationsfiler så hittar ni dom här:
http://fobie.net/~orange/virtual
http://fobie.net/~orange/main.cf

Mvh,
Örjan
--
     [x] icq - 496723     [x] url - fobie.net