Re: Re: Mängder av skräpbrev

On Mon, Sep 22, 2003 at 11:21:33AM +0200, Fredrik Persson wrote:

> Berätta gärna lite om den där "extra konfigureringen" är du snäll, jag sitter precis och försöker få till det... (jag har kört sa-learn på min folder med cirka 1000 spam-mail, men den missar lik förbannat)

Var nog lite för snabb imorse innan jag sprang till bussen.. :)

De "extra configureringarna" är bara lite white- och blacklisting.

Dock så har nu mitt Bayanesefiler (hur det nu stavas) i spamassassin
efter att ha fått titta på 30 MSvirus som spam lärt sig och filtrerar
undan alla jag får. Det var någongång runt lunch idag som den slog om
helt och behandlade det som spam.

triggar iof spam redan på level 4, och autolearn på level 6 (default 15)
så den lär sig snabbt. All min vanliga mail ligger på minuspoäng från
spamassassin.

/Michael