Kernelinstallation

NU vill jag veta en sak...

Om jag kompilerar en kärna med make-kpkg, och inte anger nån --append-to-version eller nåt, så att jag får exakt samma paketnamn som den kärna jag redan har kompilerad och installerad. Jag har gjort lite småändringar... Kan jag bara vålda in det nya paketet även om jag är bootad på min gamla kärna med samma namn?

Jag har en default 2.2.20-kärna kvar sedan installationen som jag kan boota på. Ska jag boota på den, göra en apt-get remove på min 2.4-kärna och sen installera min nykompilerade kärna? Kan jag installera nya 2.4-kärnan utan att ta bort den gamla innan?

Sure, jag kan testa mig fram, men har ingen lust att krascha nåt...

//I
Ivar Alm             ! Where does Microsoft want to drag you today? !
Umeå, Sweden         ! Do you really want to go there?              !
http://www.octofingers.com