Re: JabberD problem

On Fri, Sep 05, 2003 at 14:37 CEST,
	 joakim <list@becker.st> wrote:
> jag har ett problem, jag satte upp en Jabber server för ett par veckor
> sedan (1.4.2) Fick upp den och allt var frid och fröjd ända till det
> blev ett ström avbrot och maskinen gick ner, när jag sedan startade
> upp den gick mail, httpd m.m. upp men jabber ville inte alls.... efter
> mycket strulande bestämde jag mig för att ta bort jabber och
> ominstallera den. inga problem, men nu till det riktiga problemetdet
> går inte att connecta ordentligtse nedan, någon som har erfarenhet av
> jabber som har några ideer? har googlat på det utan att hitta en
> lösning.

Hejsan,

min erfarenhet av jabberd är att det är en väldigt svårinstallerad
programvara. Vilket det verkar som det är många som håller med om.

I vilket fall, ta en titt på min konfiguration [1]. Den kan kanske
hjälpa dig på traven. Det är en standardkonfiguration med stöd för SSL.

[1] http://bladan.whero.net/~johan/

Hoppas du kommer någon vart med detta.

mvh//jabber:whero@bladan.whero.net
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |
|  PGP = 813B 014F C0FA B56C FA70  31DC 1C11 3A20 B02B C881 |