Re: XFree86 "Screen" problem

tis 2003-07-29 klockan 11.31 skrev Magnus Ekdahl:

> 2.4.20
> Funderar på att bygga version 2.4.21 och
>
> Jag skickar med min kernel-config om det fortfarande inte skulle
> fungera. Om du har maximal tur så är konfigurationen kompatibel med 2.4.21.

Hmmmm!!!!
Skiljer det mellan RH och debian när man ska bygga en egen kernel?

#cd /usr/src/linux-2.4.2x
#make menuconfig -> spara configuration
#make dep
#make clean
#make bzImage
#make modules
#cp ~/bzImage /boot/vmlinuz-2.4.x
Ändra på lilo.conf och installera med nya konfigurationen.

Har försökt att bygga både 2.4.21 och att använda kernel-config filen du
skickade med att bygga 2.4.20.
Båda kernelerna resulterar i att datorn bootar up och skriver ut:

Starting Debian....................

och bootar om av sig själv.