Re: [OT] Nu ni, behöver jag er hjälp. TV-kort

On Sat, 2003-07-26 at 01:37, Markus Olsson wrote:
> Ja, jag vet att det är lite OT men jag skulle verkligen behöva hjälp och
> det är rätt så brådskande..

Njae, det är väl inte så OT?

> Idag gick jag in till databutiken här i stan och beställde mig ett
> tv-kort lite sådär på impuls. Jag tog ett Hauppauge WinTV Go!.
>
> Nu sådär i efterhand blev jag väldigt rädd för att det var dumt gjort av
> mig. Jag vill inte lägga ut 700 spänn för ett kort som jag inte kan
> använda i Linux (windows är != ett alternativ).

windows != alternativ

> Så min fråga till er är alltså följande. Har ni någon gång haft eller
> sett ett WinTV Go! in action eller vet ni hur väl det fungerar/om det
> fungerar osv.
>
> Jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde berätta vad ni vet. Jag är
> medveten om att det är semestertider och inte så många orkar kolla
> mailen så det är lite desperat. Hade förhoppning om att jag skulle kunna
> avbeställa det där kortet om jag gör det fort som bara den.

Det ska inte vara några problem hursomhelst. Jag har ett sånt (tror
jag), en aning gammalt men iaf. Ett WinTVGo. Det funkar finfint med
bttv-modulen + tuner.

Jag har inte testat att spela in med annat än vcr, men jag tror mplayer
har hyfsat stöd för det också.

> --
> Markus Olsson
> IT-Ansvarig Arvikafestivalen, Galaxen

IT-ansvarig för Arvikafestivalen? Kan du fixa billigare biljetter nästa
år? ;-))

	/Daniel, svarar på mail trots alldeles för mycket öl...

--
find / -iname "*yourbase*" -exec chown us.us {} \;