Re: Har du också fått en trojan nyligen ?

-----Forwarded Message-----
Äh, skräp bakom tangentbordet. Klart allt ska diskuteras på listan.

From: Jörgen Tegnér <jorgen.tegner@telia.com>
To: Torbjörn Svensson <tobbe.svensson@soderhamn-net.com>
Subject: Re: Har du också fått en trojan nyligen ?
Date: 23 Jul 2003 17:26:22 +0200

On Tue, 2003-07-22 at 15:30, Torbjörn Svensson wrote:
> Hej!
>
> Tidigare idag fick jag en version av W32/Bugbear.b@MM
> (http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.bugbear.b@mm.html) vilket verkar komma från en person på denna listan. Vill inte säga vem förren jag har mer konkret.
> Har spårat att det är en smtp som en specefik person skickar via och på
> så vis fått fram en möjlig person. Jag är inte ute efter att sätta dit
> personen i fråga, utan snarare för att hjälpa.
> Så, nu undrar jag om det är någon mer som har fått den trojanen de
> senaste dagarna.
> [...]

Mjahaja, jag sitter med telia, woody och exim. Tror mig ha täppt till
alla hål, men kan förstås ha en exim om relayar. Skicka headrarna, så
kan vi om så är fallet.

Vad det gäller trojaner och maskar ramlar de in hela tiden. Men inga har
kommit från den här listan på ett bra tag.

Hade
--
Jörgen Tegnér <jorgen.tegner@telia.com>