Re: [ot] scp

-----Original Message-----
jag vill köra över ett antal filer ett par gånger om dagen från en maskin
till en annan. Har satt upp så att scp har sina nycklar och inte behöver
fråga om passphrase etc så det är klart och smidigt som tusan. Om jag
använder -p så behåller den rätt modes etc vilket också är bra. Men den tar
inte med ownership, finns det något klurigt sätt att göra det enkelt på?

Eftersom du som vanlig användare inte ens kan byta ägare på dina egna filer kan det bli lite klurigt. Ifall du leker eller har möjlighet till att leka som root blir det givetvis enklare. Man skulle kunna göra något jättenkelt skript som efter att ha scp:at upp filen ssh:ar in igen och chown:ar den. Jag tror det skulle kunna funka, behöver du hjälp med att skriva ett sådant "skript" så säg till. Lycka till.
*/ Qerub