Re: Cups och Samba

On Mon, 2003-07-21 at 14:45, Thomas wrote:
> Hej
>
> Har samba och cups installerat på servern..men när jag försöker skriva
> från en linux klient till linux servern ser jag (på klienten) följande
> besked NT_STATUS_ACCESS_DENIED
>
> jag får samma meddelande om jag via smbclient går in och försöker printa.
>
> Vad är detta..en rättighetsfråga kanske?
>
> Thomas

Hej!
Jag vet inte vad du har för skrivare eller hur du har confat cups, men
jag använder cupsd (apt-get install cupsys) för att ta emot datan och
'lp' (apt-get install cupsys-client) för att skriva ut från win ws via
min server.
Detta innebär att du inte behöver ha samba med i spelet öht. Dock har
jag ingen erfarenhet av att sätta upp cupsd om windows är inblandat.

Hör av dig om du vill se mina conf filer.

//Tobbe