Re: emacsinställningar

On 2003-07-09 18:14:32 +0200, Adam Huuva wrote:

> Tjena, jag har (bl a) det här i min ~/.xmodmap-$HOST

Det hjälper tyvärr inte, problemet uppstår när jag loggar in med ssh
utan X-forwardning från t.ex. en Windowsdator som inte vill sända rätt
tecken. Jag har ingen lust (eller möjlighet) att konfigurera om alla
datorer som jag "ringer" in från, när det nu är möjligt att fixa det
en gång för alla på servern.

Jag "löste" problemet genom att välja control-c som prefix istället.
Om nån har en tjusigare lösning är jag idel öra . . .

--
Karl Hasselström, kha@treskal.com
      www.treskal.com/kalle