Kernel-versioner

Hej därute.

Idag bestämde jag mig för att det är dags att byta min älskade 2.2.19-kernel till en nyare eftersom det förekommer en del läskigheter.

Två saker gör mig väldigt förvirrad:
1: På debian.org står det enbart nämnt att man ska uppgradera till 2.2.20-5woody3
När jag letar efter paketen inuti dselect hittar jag 2.2.22-1.

Denna version står inte omnämnd i någon text som jag hittar. Är denna version bättre? Har paketmaintairnern micklat med källkoden eller kan jag lika gärna plocka hem 2.2.25 från kernel.org?

2: Kan man hur som helst byta till 2.4-serien i woody eller ska man tänka på något?

Hälsningar Martin