Re: apt-get har kastat in handduken...

Prova att rensa /var/lib/apt/lists/ ( Alla packet. ) sen en apt-get clean och apt-get autoclean.

Kanske APT::Cache-Limit 12582912; i /etc/apt/apt.conf.d gör susen? ( Gör så att du kan ha en phfeetare sources.list.

/Thomas

Patrik Nordlund wrote:
Hej!
Skulle vilja höra med er om någon känner till lösningen på mitt problem. Jag höll på att installera nått program som inte riktigt vill fungera mha dpkg -i... istället för min stoooora favorit apt-get. Nånting går galet och nu har både apt-get och dselect(dpgk ...jag vet inte...) lag ner fullständigt. Jag får felmeddelanden som
med: apt-get update
Reading Package Lists... Done
Segmentation faulty Tree... 50%
#
med: dselect update
bla bla bla...Segmentation fault...bla bla bla
Den gnällde vid nått tillfälle på filen
/var/lib/dpkg/available
att det skulle vara någe felaktiga tecken i den filen... och jag hittade några ' och " på angiven plats som jag helt enkelt deletade... till ingen nytt. Sen har jag följt nått tips om att ersätta available med available-old, vilket inte heller gjorde någon nytta... Nu får jag inte mer hjälp av Google... får man det av er? ;o) /Patrik