Re: Alsa i kernel 2.4.20

On 13 Jun 2003 11:58:23 +0200
joakim <list@becker.st> wrote:

> Hej alla Debianer
>
> Har fått tag på ett SB live! kort och för att kunna använda det mer
> eller mindre till fullo behövs alsa.
> så jag skulle behöva hjälp att patcha 2.4.20 kerneln med alsa, men
> hittar vare sig nåt bra doc hur man gör (patchar in alsa alltså) eller
> själva patchen. någon som vet om det finns och vart iså fall samt nåt
> bra doc ang det samma... ?

Guiden på:

http://www.linuxorbit.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=541&page=1

funkade bra för mig. Dock så hade jag en fungerande konfigurations-fil att kika på. Glöm inte att alsa ställer alla mixer-inställningar i botten så passa på att installera en bra mixer också. Jag brukar använda gnome-alsamixer.

---
Daniel
http://sumpan.com