Re: Debians spel-PC?

Mattias Wikstrom:

> Jag skulle vilja installera Debian på en relativt modern Athlon 1.2 Ghz
> med GF4-kort etc. Vilken version av Debian skall jag välja, "unstable"
> eller "testing"

Tja, unstable kan vara mer instabil än testing, självklart. Stable är
den du ska välja om du vill ha ett garanterat stabilt system, men då
får du tanka grafikdrivisar från nVidia manuellt (fungerar finfint för
mig).

> (och var finner jag install disks för dem)?

Det finns alfaversioner av debian-installer, men om du är nybörjare på
Debian råder jag dig inte att testa dem :) Det går att installera
testing/unstable från Woodyinstallationsdiskarna om man vill, förutsatt
att man installerar över nätverk, det var det jag gjorde när jag
installerade ett temporärt testsystem förra helgen.

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/