Re: Debians spel PC?

On Tue, 29 Apr 2003 [10:59],
    Mattias Wikstrom (burke@yagrebu.net) wrote:

> Jag skulle vilja installera Debian på en relativt modern Athlon 1.2 Ghz
> med GF4-kort etc. Vilken version av Debian skall jag välja, "unstable"
> eller "testing" (och var finner jag install disks för dem)? PC:n ifråga
> skall användas till lite allt möjligt, från arbete till spel och Amiga
> emulering (WinUAE).
>
> Vad borde jag ta i beaktande? Alla tips är välkomna. :)

Om du ska spela spel är kanske inte Linux bästa valet. Hursomhelst,
disketter till unstable eller testing tror jag faktiskt inte finns.
Testing vet jag hade disketter men de verkar lite borta. Du får helt
enkelt installera med stable-disketterna, och sedan välja
unstable-källor i installationsprogrammet (när du väljer apt-källor).

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX