problem med d-link nätverkskort

Jag får inte igång mitt d-link nätverkskort under debian sarge. Efter lite efterforskningar på nätet visar det sig att fler haft samma problem, vad jag undrar är om en annan kärna eller något sådan mer drastiskt kan lösa problemet, eller om jag ska fortsätta fiffla med det jag har. Knoppix använder via-rhine-modulen utan problem, medan debian vägrar installera den med "device busy" som felmeddelande. Någon som har tips?

/Jenny