Re: ide-scsi problem för brännaren

Am Donnerstag, 27. März 2003 22:28 schrieb Thomas Nyman:
> Hej
>
> Har två stycker cd-rom enheter varav den ena är en brännare. Jag har
> kompilerat kärnan med ide-scsi emulation (vilket man också ser i lsmod),
> men när jag kör cdrecord -scanbus (som root)får jag meddelandet att enheten
> inte hittas/kan öppnas? JAg begriper inte riktigt vad det är som fattas.
> Kan någon styra mig rätt i detta avseende.
> Thomas
> My GnuPG key id is 4DCAF083  Protect your right to privacy

Jag har också ide-scsi, men jag har en normal kärnan!

Jag gjörde
ide-scsi emulation:
vara root och skriva in /etc/lilo.conf
append="hdc=ide-scsi" eller: append="hdc=ide-scsi max_luns=1"
starta:
lilo
skriva in:
/etc/modules
ide-scsi
gör:
shutdown -r now
cdrecord -scanbus

/etc/modules och ide-scsi är inte nödvändig om du har det i Kärnen (tror jag)

hjälp också
http://www.linux-fuer-alle.de/doc_show.php?docid=80&catid=10/etc/lilo.conf

Hej då
--