Re: kde3.1 fontproblem

On Wednesday 26 March 2003 18.13, Patrik Eile wrote:
> Hejsan, jag har problem med att få  kde3.1 att funka, det som händer
> är att inga fonter visas bara streck samt att fönsterna startas
> maximerade, har gogglat en del för att hitta en lösning men hittar
> inget som funkar, jag använder paketen från
> http://devel-home.kde.org/~nolden/kde/

Jag hade exakt samma problem för ett tag sen. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad
jag gjorde för att få det att fungera igen :(

Men om du kör Xfree86 4.2 kan du kontrollera att du har installerat
fontconfig, libfontconfig och libfreetype och köra fc-cache -f -v som root.

Fungerar inte det kan du pröva att flytta på ~/.kde och ~/.qt.

Annars vet jag inte. Kör du ren stable eller mixad?

// Erik

--
UNIX is user friendly, it's just picky about who its friends are.

Erik Johansson <ml@erre.user.lysator.liu.se>