Re: Voodoo5 eller Geforce4?

On Sun, 23 Mar 2003 [11:42],
    Peter Karlsson (peter@softwolves.pp.se) wrote:

> Björn Johansson:

> Den version av X som medföljer 3.0 klarar inte av GeForce 4-kort. För
> mitt har jag kompilerat upp drivrutinerna för nVidia, och de fungerar
> fint. Jag vet dock inte huruvida dessa fungerar med PPC, jag har bara
> x86 och m68k här hemma (och något GeForce 4 får jag knappast in i min
> Amiga 1200 :-) ).

De nya powerbooksen har Geforce4 och det funkar fint att sätta upp X med
dem. Voodoo5 har jag aldrig sett för PPC, men jag har ett Voodoo5 för
min PC och det funkar klockers.

Kort sagt, både Voodoo5 och Geforce4 funkar fint.

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX