USB skirvaren dör

Hej

Har installerat en skrivare via usb..och det går som smort tills plötsligt en dag så får jag ingen utskrift. Jag misstänker att usb porten på något sätt deaktiveras eller något..jag får inga uppenbara felmeddelanden även om jag i och för sig inte gått igenom alla loggar. Men allt verkar fungera som tidigare bortsett från att skrivaren inte går igång...tänkte allstå höra efter om någon känner till detta, kan det vara så enkelt att jag bara kör någon typ av aktiverings kommando så att usb-porten är igång....och visst, jag har inte läst alla tänkbara man-pages i denna fråga.

Thomas