Re: Debian och DVD

Hej Björn,

Det program som jag tycker fungerar bäst till DVD och andra filmformat
är MPlayer (mplayerhq.hu). Om du lägger till följande rad i
/etc/apt/sources.list:
deb http://marillat.free.fr/ stable main

Kör sedan dselect, aptitude eller synaptic och installera mplayer för
ditt system (finns för i386, i686 och k6). Det finns även en plugin till
mozilla som gör att du kan lyssna på streams för WMP.

För mer info om inställningar med DVD, ta en titt på MPlayers hemsida.

/petter

PS. Det finns en grafisk del av MPlayer, kör gmplayer istället för
mplayer när du har allt installerat.