Re: SSH och NFS

On Tue, 2003-03-04 at 08:11, lars lindgren wrote:
> Hallå folket!
>
> Jag har en maskin på mitt nätverk som jag måste köra nfs mot. Har gjort ett tag nu, men jag har hört att man kan köra nfs över ssh.. vilket vore mycket bättre...
>
> Peka mig mot exempel... presentera mig inte lösning.
> Lars Lindgren
> "I'm on the path, he thought. I don't have to know where it leads. I just have to follow."

Det var en liknande fråga på listan för några månader sedan, har dock
inte kvar mailen - kolla arkivet.
Lösningen var att tunnla nfs portarna över ssh och montera mot
localhost, jag testade mot min maskin som står i sverige (sitter själv i
holland), funkade fint fast långsamt.

Här är en länk:
http://www.samag.com/documents/s=4072/sam0203d/sam0203d.htm

Sebastian Haglund