Re: debian på en ny iBook

On Mon, 10 Feb 2003 [02:01],
    Serafim Dahl (serafim@nada.kth.se) wrote:

> Jag har installerat debian på en ny iBook, inköpt i december 2002.
> Det är en 800MHz, 14.1 tums skärm. Allt fungerar bra utom tangentbordet.
> De vanliga tecknen fungerar - dvs alla tecken som inte kräver att man
> använder alt-knappen. De som normalt kräver alt-<någonting> eller
> alt-skift-<någonting> på min stationära linuxburk funkar inte på
> min iBook. Har någon tips om ommappning av tangentbordet så att det
> fungerar?

Du kan tex. använda xev och lokalisera rätt keycode-koder för din
alt-knapp. Nu är det så att jag har en sådan iBook.

Här är min xmodmap.

keycode 115 = Mode_switch Multi_key
clear mod1
clear mod2
add mod1 = Meta_L
add mod3 = Mode_switch

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX