Re: Vart hittar man kde 3.1?

On Sun, Feb 02, 2003 at 10:56:51AM +0100, Karolina Lindqvist wrote:

> Jepp. Det är bara att vänta tills KDE kommer till SID. Paketen på ftp.kde.org
> ska nog användas endast om man kör woody, för det kommer aldrig att bli någon
> officiell KDE för woody vad jag har hört.

Det finns en officiell KDE för Woody, 2.2. Policyn är att inga nya upstream
versioner skall införas i en stable release.

Kan ju vara bra att känna till att Qt 3.0.3 (som följer med Woody) inte
är fullständigt binärkompatibel med Qt >= 3.0.5.

"Qt 3.0.6 is backward and forward binary compatible with Qt 3.0.5, and is
planned to be binary compatible with Qt 3.1. Unfortunately Qt 3.0.5 is
not 100% backward binary compatible with Qt 3.0.3 (a class got a few
bytes smaller), meaning executables compiled with 3.0.5 may not run
properly when linked dynamically to 3.0.3. at runtime."

Plus att plugin systemet har förändrats lite.

"Qt 3.0.5 introduces changes in some aspects of plugins, in particular
their loading, path handling and library versions. As a result of this
change, NO plugins compiled with Qt 3.0.4 and earlier can be loaded by
Qt 3.0.5 and later. ALL plugins must be recompiled to be loaded by 3.0.5
and later."

--
Peter Mathiasson, peter at mathiasson dot nu, http://www.mathiasson.nu
GPG Fingerprint: A9A7 F8F6 9821 F415 B066 77F1 7FF5 C2E6 7BF2 F228