Re: kdeinit och kdeinit4

ons 2003-01-29 klockan 12.17 skrev Karolina Lindqvist:
> Vad jag vet, så finns kdeinit4 endast i den KDE 3.1 som jag har byggt. Men den
> är byggd för SID och inte woody. Den har också en symbolisk länk
> /usr/bin/kdeinit -> kdeinit4 för att ta hand om just det problement.
>
> Stämmer allt det och du kör woody, så bör du istället använda woody-varianten
> av KDE 3.1, som är byggd av Ralf Norlden
> Varianterna är inte lika, av det skälet att jag började bygga KDE 3.1 för
> ungefär ett halvår sedan och versionerna sedan har divergerat.
>
> KDE 3.1 som kommer till debian är visserligen nästan samma version som Ralf
> [...]
Tack för informationen, och KDE 3.1 bygget!
Problemet avtog när jag uppgraderade till sid i denna dator...:-)
KDE 3.1 funkar bra förutom Konqueror, av någon anledning kan man inte om
man har monterat en cdrom i Konqueror avmontera den utan att först
stänga ner alla andra Konqueror processer först.

Mvh,
Helgi Örn