Re: moduler vid boot

At 19:04 2002-12-13, David Röhr wrote:
On Fri, 13 Dec 2002 [18:46],
    Ivar Alm (octo@acc.umu.se) wrote:

> Hej.
>
> Har letat och kollat men inte fattat hur (och var) moduler laddas vid
> boot...
> Har ett nytt nätverkskort som jag vill få in modulerna till, och gärna vid
> boot, men jag har inte fattat hur.
> modprobe och insmod laddar bara in dem för tillfället. Var anger jag
> moduler som ska laddas vid boot (med parametrar)?

Du lägger in dem i /etc/modules

Det där var en av sakerna jag fattade noll på...
Min /etc/modules är tom. Vad då moduler laddas för mitt andra nätverkskort förstår jag inte. Det är även lite annat som laddas in som genererar felmeddelanden efter lite misslyckade försök att få igång ljudet, och jag vill ta bort dem.

//I
-
Ivar Alm          ! Where does Microsoft want to drag you today? !
Umeå, Sweden      ! Do you really want to go there?              !
http://www.acc.umu.se/~octo